€ 595,00
1 dag
On- & offline leren

Proactief relatiebeheer
Het verschil maken voor uw klanten

U wilt de ondernemende sparringpartner voor uw klanten zijn. Een structurele en loyale vertrouwensrelatie kunnen ontwikkelen om u te kunnen verdiepen en mee te kunnen denken in de (strategische) uitdagingen van uw klanten. Zowel vraag- als aanbodgericht.
Toegevoegde waarde voor uw klanten kunnen realiseren en tegelijkertijd de gemiddelde klantwaarde vergroten.

Uit onderzoek blijkt dat de belangrijkste reden voor klanten om over te stappen naar een andere dienstverlener, is het ontbreken van aandacht en betrokkenheid bij hun organisatie. Meedenken wordt gewaardeerd. Om het verschil te kunnen maken voor uw klanten is meer nodig dan een goede inhoudelijke uitvoering van de opdracht.

Hoe voorkomt u als dienstverlener dat u als ‘inwisselbaar’ (en dus ‘te duur’) wordt ervaren door uw klanten? Hoe maakt u ambassadeurs van uw klanten voor u en uw kantoor?
In deze training krijgt u inzichten in de succesfactoren voor het ontwikkelen van een duurzame, verdiepende en loyale klantrelatie door proactief uw relaties te ontwikkelen.

Daarnaast komen de volgende thema’s aan de orde:

  • uw persoonlijke kwaliteiten als ondernemend adviseur benutten
  • succesfactoren in het ontwikkelen van klantloyaliteit
  • denken vanuit de organisatie en de ontwikkelingen van de klant
  • vraag- en aanbodgericht kunnen adviseren (urgentie kunnen creëren bij klanten)
  • omgaan met aarzelingen, tegenwerpingen en weerstand.

 

Leerdoelen

U bent in staat om:

  • ‘het verschil te maken’ en daarmee onderscheidend te zijn in de ontwikkeling van uw klantrelaties
  • structureel te werken aan een duurzame, loyale en verdiepende klantrelatie
  • een breed scala aan interventies toe te passen als basis voor de ontwikkeling van een loyale en duurzame klantrelatie
  • ondernemend met uw kanten te werken en om waarde voor uw klanten te creëren en tegelijkertijd uw klantwaarde te verhogen.

Bestemd voor

  • Teamleider/Relatiebeheerder
  • Senior medewerker met klantverantwoordelijkheid
  • Accountant vennoot
  • (Zelfstandig) assistent accountant

Opzet

Deze training kent een ‘blended aanpak’; een combinatie van on- en offline leren.

Enkele weken voorafgaand aan de training wordt de theorie aangeboden via onze learning portal. Geen uitgebreide en saaie leesdocumenten, maar interessante animaties, video’s en checklists die u op een aantrekkelijke wijze snel inzicht geven in de essentiële theorie. U wordt gevraagd deze content door te nemen en alvast enkele toepassingsopdrachten uit te voeren. Op deze wijze komt u goed voorbereid naar de training. De trainingsdag heeft dan ook een hoog praktisch en ‘doe’ gehalte.

Er wordt gewerkt in 2 workshops van ieder 3 uur met kleine groepjes van maximaal 6 deelnemers. Veel persoonlijke aandacht en feedback. Daarnaast geeft deze opzet ons de mogelijkheid optimaal aan te sluiten bij uw persoonlijke business situatie en uw wensen en vragen. De inhoud van de training wordt dus voor een belangrijk deel mede door u bepaald. U zorgt voor cases uit uw praktijk, waarin aspecten naar voren komen waar u op wilt trainen.

 

Voordelen van onze blended aanpak

  • Meer rendement door een betere voorbereiding. U komt goed voorbereid en met heldere vragen naar de trainingsdag waardoor er meer verdieping plaats kan vinden.
  • De ervaring leert dat deelnemers een dergelijke opzet leuker en aantrekkelijker vinden. Deelnemers waarderen in deze opzet met name de zeer interactieve en echte doe-sessies die gericht zijn op persoonlijke leerwensen.
  • Het biedt de mogelijkheid om voor langere tijd de deelnemersgroep online te monitoren en dat zorgt voor een betere verankering in de praktijk.
  • U houdt een jaar lang toegang tot de content via de learning portal waardoor u onderdelen nog eens kunt bekijken of opfrissen.

Omvang

1 trainingsdag (van 09.00 uur tot 16.30 uur) en 1 online individuele coachingsessie van 45 minuten (5 tot 6 weken na de trainingsdag).  Het versterken van de toepassing van het geleerde in uw praktijk staat hierbij centraal.

Overzicht

Groepsgrootte: maximaal 12
Prijs: € 595,-

Locatie

Hotel in centraal NL

Data

  1. 8 juni
  2. 7 oktober

Trainers

Theo Went
Partner at Interaction Groep

Pieter Werner
Partner at Interaction Groep

Vragen?

Voor vragen of extra informatie, stuur een mail naar info@interactiongroep.nl of bel met Conny van Vliet op 06-24405373.