Makkie

Iedereen wil online geholpen worden zonder gedoe. Maar sommige procedures vragen om meer informatie dan slechts wat adresgegevens voor een pakketje. Het online aanvragen van een uitkering, een nieuw paspoort of het opzeggen van je huurhuis is stukken complexer geworden dan we zouden willen. Wij geloven dat het simpel kan, met Makkie.

Met de nieuwe interactieve tool Makkie worden online aanvragen een Makkie. Wij versimpelen grote complexe processen en maken elke aanvraag persoonlijk en visueel. Geen onduidelijke invulformulieren en onnodig papierwerk. Alle benodigde informatie en acties in één heldere omgeving. Zo kunnen zowel gebruikers als organisaties makkelijk informatie delen en ontvangen. Een persoonlijke benadering staat daarbij centraal. Want wij geloven niet in nummers maar in mensen. Met ieder een eigen verhaal. Daarmee bieden wij eerst hulp bij bureaucratie.

Onze missie
Makkie gelooft in simpel. Door eindeloze online mogelijkheden, wetgeving en regels ziet onze wereld er nog al eens onnodig complex uit.

Onze filosofie: waarom onnodig moeilijk doen? Wij geloven dat elk complex proces versimpeld kan worden. Hoe? Door iedereen zijn of haar eigen verhaal te laten delen in onze tool.

Zo zorgt Makkie dat het doen van online aanvragen simpel wordt. Nooit meer stress door eindeloze formulieren en dertig openstaande tabbladen. Makkie maakt complexe processen eenvoudig en gebruiksvriendelijk. Want wij geloven in simpel.

Waarom
Ingewikkelde online processen verslechteren goed contact tussen gebruiker en organisatie. Iedere gebruiker die een online aanvraag doet is anders. Alleen wordt er nu vaak voor iedereen hetzelfde invulformulier gebruikt. Bij veel aanvragen wordt daarmee het geduld van de gebruiker op de proef gesteld. Je begint aan een aanvraag en hebt al snel dertig tabbladen openstaan. Versnipperde informatie, verschillende formulieren en uiteindelijk bellen met verschillende instanties. Een herkenbaar scenario? Vervelend voor de gebruiker en duur voor organisaties.

Daarnaast moeten we niet vergeten dat er 1,5 miljoen mensen geen Nederlands kunnen of analfabeet zijn. Voor hen is de huidige manier van formulieren invullen vaak complex.

In een tijd waar we aan de lopende band verhalen delen, is het tijd dat we ons persoonlijke verhaal op een toegankelijke manier kunnen delen met organisaties. Makkie deelt, ontvangt en analyseert deze persoonlijke verhalen. Zo worden complexe digitale processen onnodig. Want met Makkie delen mensen hun verhaal op een visuele manier. Daarmee worden aanvragen simpel en persoonlijk. En zelfs een beetje leuk.

Hoe
Met Makkie doe je een aanvraag op jouw manier, waar en wanneer jij dat wilt. Simpelweg door het delen van jouw verhaal. Want ieders situatie is anders. Door ieder zijn persoonlijke verhaal te laten delen is maatwerk mogelijk.

De technologie van Makkie maakt vragenlijsten visueel en interactief, aangepast op de gebruiker. In de vorm van interactieve video’s wordt de informatie die nodig is voor een soepele aanvraag visueel gemaakt. Geen lange teksten maar in één oogopslag duidelijkheid.

Deze interactieve video’s zijn onderdeel van een slim systeem. Makkie volgt het tempo van de gebruiker, reageert direct op de ingevulde antwoorden en slaat overbodige vragen over. Wij delen en vragen alleen de informatie die relevant is. Zo kan de gebruiker snel informatie delen en ontvangen. Instanties ontvangen daardoor foutloze persoonlijke data zodat het aanvraagproces efficiënt en gebruiksvriendelijk verloopt. En als het niet makkelijk gaat, is er eenvoudig telefonisch of fysiek contact met de gebruiker mogelijk.

Daarmee is Makkie dé makkelijkste tool om betrouwbare gegevens te krijgen met een tevreden klant.